Det høytytende SUV-dekket for tøffe vinterforhold.
Utmerket kjørekontroll på snø
Økt stabilitet for SUV-er
Lang kjørelengde
Hovedfordeler
SUV-blokkavstivere Forhøyninger mellom senterblokkene gir økt slitebanestivhet og stabilitet for SUV-er på tørre veier.
SnowCatcher-teknologi Midtrillene på dekket danner et sammenflettet nettverk som fanger opp snøen mens du kjører. Dette hjelper deg å ta deg frem selv på krevende vinterføre og gir utmerket kjørekontroll på snø.
3D-bobleskovler Rette lameller på oversiden av slitebanen gjør det mulig å øke gummivolumet. Dette, kombinert med 3D Bubble Blade-funksjonen, gir sterkere blokker for bedre kontroll på tørre veier og sørger for høy tørrytelse på vinterveier.
Gir en optimalisert mønsterform med jevn trykkfordeling som resulterer i en jevn slitasje Flatt og bredt (Schwartz, Breit, Stark) hulrom gir lang kjørelengde.
Utviklet materialteknologi – lett konstruksjon Energitapskontroll gir redusert drivstofforbruk.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.